Det gick dock förvånansvärt bra. Lite skrubbsår på ena armbågen och vägdamm på kläderna är inte så farligt efter en kullerbytta över styret :-)
Edit: Tilläggas bör kanske att det hela inträffade vid en korsning med stopplikt. Jag hade (nästan) stannat och precis ställt mig upp på pedalerna igen för att dra iväg. Det var alltså ingen hög hastighet inblandad.
Edit: Tilläggas bör kanske att det hela inträffade vid en korsning med stopplikt. Jag hade (nästan) stannat och precis ställt mig upp på pedalerna igen för att dra iväg. Det var alltså ingen hög hastighet inblandad.
Aj,aj. Det kunde ju ha gått riktigt illa.
SvaraRaderaHade du hjälm på huvudet?
Johnny
Oj, oj. Där hade du tur som kom undan så billigt. Hade du någon nytta av din hjälm som jag förutsätter du hade på huvudet? / Bengt C
SvaraRaderaDet kändes inte som att jag fick nytta av hjälmen. Troligen snurrade jag så långt i min sneda kullerbytta att jag landade direkt på sidan.
SvaraRaderaFör att få cykla inne på SLAC så måste man ha hjälm på sig. Jag vet inte riktigt vilka sanktioner man kan råka ut för men så är reglerna. Hjälmen används alltså flitigt, men inte bara till och från jobbet utan mest hela tiden. Jämför man med Sverige så verkar det vara mycket större andel av cyklisterna som använder hjälm. Riktigt bra.