onsdag 28 augusti 2013

En bra dag

Idag gjorde jag mitt obligatoriska engelska prov på morgonen. Det gick väldigt bra, datorn tyckte jag kunde mycket bättre engelska än vad jag själv tror jag kan. Det var synd bara att just idag vi var "mellan två bilar", dvs vi hade inte fått vår bil än och hyrbilen lämnades tillbaka igår, så det blev än lång cykeltur igen, 26 km tur och retur. Det är tur att jag har vanan inne från förra veckan. Även om cyklingen var lång var valet enkelt: buss 1h 50 min eller cykel 45 min.  Bussarna verkar dessutom inte speciellt pålitliga här. 

Efter provet möte jag upp Carro och Patrica, två trevliga svenska tjejer som också ska plugga på Foothill college. Tillsammans åkte vi sedan till en nationalpark i närheten av Santa Cruze. 
Det blev en härlig promenad med mycket sol och vind. Vilket både syntes och kändes när jag kom hem, röd och urblåst. Badtemperaturen var helt okej även om det var åt det kyligare hållet och det bara blev benen som fick bada. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar