onsdag 3 juli 2013

Tomten var här tidigt i år.

Det är inte lätt att skriva en ansökan i ett ämne man inte är så bra på. 9/7 är det dock deadline för förslag på experiment som ska göras under våren. Jag jobbar med ett sådant förslag, en ansökan om att få använda LCLS till "mitt" experiment. Mycket nytt och ont om tid. Jag vet knappt vad "mitt" experiment handlar om.

När man är som mest stressad har man som mest nytta av att göra annat, träna till exempel. Är det inte så? Så igår testade jag det nästan helt nya gymmet inne på SLAC. Det var gött med lite träning. Träningsverk har jag idag trotts att jag saknade kettlebells.

När jag sedan rullade hem på min fina cykel kände jag hur nöjd jag var med köpet. Det ska inte vara tungt och tråkigt att cykla, det ska vara lätt och kul.

I morse var det dock inte lika roligt. En stunds ouppmärksamhet och jag körde på en lite kant eller sten. Pang. Pys. Punktering. Däcket tomt på 10 sekunder. Som tur var hade jag kommit nästan hela vägen, så det gick bra att traska till kontoret.

Jag vet inte hur ofta de är ute och cyklar, men varannan kollega verkar ha en cykel hängande inne på kontoret. Den första jag frågade lånade gärna ut pump och däckjärn och hade till och med en slang som jag fick. Jag behövde alltså inte ens ta en lånecykel hem idag.

Väl hemma väntade en ny distraktion. I måndags var tomten här med ett paket:



Nu när jag borde sitta och skriva på min ansökan är väll en bra tid att öppna paketet. Att sedan skriva ett inlägg här borde väll vara utmärkt för stresshanteringen :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar