fredag 5 juli 2013

Jakten på en lägenhet

Idag skulle jag och titta på en lägenhet, det visade sig vara fyra lediga så jag och de andra som var där fick se allihop. Stället har snart en renoverad pol...


... som mer eller mindre är placerad på parkeringsplatsen. Trevligt :-)

De flesta köken verkar ha bänkskivor i granit och vara ganska små. Här kanske man kan vara två som hjälps åt att laga mat.


Det mest spännande jag lärde mig idag är nog att det ses som att vi är ute i väldigt god tid när det gäller att hitta lägenhet. Det är ju nästan en hel månad kvar tills vi vill flytta in (2:a augusti)! De som ville flytta in i mitten av augusti fick rekommendationen att höra av sig senare för att se vad som var ledigt då.

En annan viktig lärdom jag dragit ät att det verkar finnas ganska bra tillgång på lägenheter. Visst, det finns inte så många ute på marknaden, men det är för att de försvinner snabbt. Om ett och samma lägenhetskomplex kan ha fyra lägenheter lediga på samma gång tyder det på att det är ganska stor omsättning på hyresgäster.

Boendefrågan ska nog lösa, frågan är bara när. Det skulle kännas konstigt att komma hit i augusti och inte ha någon stans att bo, även om det kanske är det som är bästa lösningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar