söndag 23 juni 2013

Midsommar

Jag börjar komma tillrätta här borta och trivs bra. Fram till idag har jag inte sett ett enda moln, så vädret kan man inte klaga på.
Tårtan i högsta hugg. Tack Johnny för förbättringen av bilden.

Något annat som är på topp är gästfriheten. I torsdags var det picknick i Portola Valley med kollegor i samband med en lokal marknad. Mycket trevligt var det. I fredags var det barbecue hos "Neighbours abroad". Du viste väll att Palo Alto och Linköping är systerstäder? Det ena ledde till det andra och vips var jag inbjuden till midsommarfirande på lördagen. De fick ett högt betyg på svenskheten i firandet, det restes till och med en midsommarstång och dansades små grodorna. Här har jag precis tagit mig en bit av den traditionella jordgubbstårtan.
Det stora målet med gårdagen var annars at undersöka hur cykelvänligt det är i trakten. Resultatet? Det går aldeles utmärkt att cykla i Palo Alto! Man kan kanske tänka sig att det är mer trafik under veckodagarna, men det ska inte ge några större problem. Det enda problemet igår var att jag var ute aldeles för länge i den kaliforniska solen. Det syns kanske inte på bilden, men jag skaffade mig en riktig "farmer tan". Nu är solkräm inköpt, så nästa gång jag ät ute och cyklar ska jag klara mig bättre. Jag har dock ingen användning för den idag eftersom himlen för första gången sen jag kom hit är täckt med moln.

2 kommentarer:

  1. "Farmer tan". Det finns ett utmärkt svenskt ord för det: bonnebränna.

    SvaraRadera
  2. Vist heter det så, men det roliga är ju att det betyder precis samma sak här.

    SvaraRadera