söndag 30 juni 2013

Joggingtur i värmen

I förmiddags var jag ute och sprang en sväng. Tanken var att hinna med det innan det blev för varmt, vilket nästan lyckades. Det blev dock ganska varmt, när jag var tillbaka visade termometern 28 grader C. Pulsmätaren gjorde ett bra jobb att påminna mig att det är ganska mycket jobbigare att springa när det är varmt. Jag skulle ha haft den med mig på göteborgsvarvet.

Rundan finns på funbeat för den som är intresserad. Övriga får hålla tillgodo med bara bilderna.

Breda vägar är det väll ingen som är förvånad över att de har  här. 

Landskap

Stackars groda/padda. En påminnelse om att ta det försiktigt i värmen.

Många var ute och cykalde. Kan knappt vänta på att komma tillbaka i augusti med diverse cykelprylar.

För det mesta sprang jag på asfalt, men hittade en stig som gick längs med vägen en bit.

Fälttävaln?

Kulle

Landskap där man kan skymta delar av acceleratorn vid SLAC. Jag jobbar i andra änden. 

Inga problem att vara allergisk mot gräspollen så här års.

En mycket trevlig vägmålning som man ser på många ställen här. Lägg märke till att cyklisten har hjälm på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar