onsdag 5 mars 2014

Hike med "hemmafruar"

Stanford har fullt med aktiviteter för medföljande. Jag har de senaste veckorna börjat att delta i flera av deras aktiviteter, då jag denna termin känner att jag har mer tid för sociala aktiviteter utöver studierna. I tisdags var jag och tränade och idag följde jag med hike (vandrings) gruppen på en utflykt till östra sidan av San Francisco bukten, Coyoto Hills Park.
Regnet har verkligen gjort underverk på kullarna runt bukten.
Tidigare var även kullarna i samma bruna nyans som förgrunden 


Utsikt över bukten med någon form av odling i vattnet. Vädret var lite mullet idag (även om det var 19 grader varmt) så sikten över till bukten var inte så bra.

Blommor gillar också regn och det var fullt av kalifornisk vallmo på kullarna

Fågelsjöarna/dammarna i området har sakteliga börjats att fylla på
Området var fullt med fågelliv. Jag såg bla svalor och vit häger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar