fredag 15 november 2013

Äntligen helg

Äntligen helg och solen skiner som vanligt. Skulle kunna bli en alldeles underbar helg men tyvärr  måste jag plugga hela helgen. Efter två riktigt intensiva veckor med tentor och uppsats skrivande tror jag det snart kommer att lugna ner sig lite men bara en kort stund innan finaltentorna ska skrivas i december. Det är väldigt mycket intensivare att plugga här än hemma. Hemma kändes det som det knappt blev 40 timmar i veckan, här är det ca 60 timmar. Just i helgen ska jag lära mig kroppens skelett muskler på latin, känns så där nödvändigt men dock intressant och veta hur de ser ut och var de sitter.  Kan kanske komma till nytta om jag kommer igång med träningen igen. Jag ska också skriva klart en argumenterade uppsats om genmodifierade bebisar och göra klart ett utkast på minst 8 sidor om kärnkraft. Uppsats ämnena är intressanta och engelskan går lättare och lättare men nu börjar man känna pressen att få fortsatt A på uppsatserna. Vad gör ni hemma i Sverige denna helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar